Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2017

Οι μανάδες που δεν άφηναν τα παιδιά τους να κάνουν παρέα με τον μικρό Αρσένιο (Γέροντα Παΐσιο)




ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ

Οι παρέες πολύ επηρεάζουν τα παιδιά. 
Εγώ, όταν ήμουν μικρός, είχα μέσα στη φύση μου την αγάπη. 
Ξεκινούσα να πάω κάπου με τα ζώα και κοίταζα να
βάλω και τον έναν επάνω στο ζώο, να βάλω και τον άλλον, να πάρω και τον μικρό μου αδελφό στον ώμο. 
Μια φορά ένας αδελφός μου σκότωσε ένα πουλάκι κι εγώ στενοχωρέθηκα πολύ και τον μάλωσα. 
Πήρα μετά το πουλάκι και το έθαψα με κλάματα. 
Εκείνο το διάστημα έκανα παρέα με παιδιά της ηλικίας μου. 
Πηγαίναμε στο δάσος, προσευχόμασταν, διαβάζαμε Συναξάρια, νηστεύαμε. 
Μετά οι μητέρες τους άρχισαν να μην τα αφήνουν να έρχωνται μαζί μου. 
«Μην κάνετε παρέα με αυτόν, τους έλεγαν, θα σας χτικιάση». 
Οπότε με άφησαν και ένιωθα μόνος. Με κορόιδευαν κιόλας, «καλόγερο από δω, με έλεγαν, καλόγερο από κει», μου είχαν κάνει την ζωή μαρτύριο.

Έφθασα κάποτε σε σημείο που δεν μπορούσα να αντέξω την κοροϊδία. 
Τότε είπα κι εγώ: «Θα πάω με τα μεγαλύτερα παιδιά και θα υποκρίνωμαι». 
Άρχισα λοιπόν να κάνω παρέα με μεγαλύτερα παιδιά. 
Πήρα λάστιχα και έκανα σφενδόνα. 
Πρώτα έβαζα δήθεν σημάδι μόνο με την σφενδόνα. Ύστερα πήρα σκάγια και είχα γίνει ο καλύτερος σκοπευτής. 
Μια φορά, μόλις σκότωσα ένα πουλάκι και το είδα σκοτωμένο, συνήλθα. 
Πέταξα και τα λάστιχα, και τα σκάγια. 
«Εσύ έκλαιγες, είπα, όταν ο αδελφός σου σκότωσε ένα πουλάκι και τον μάλωσες, που το σκότωσε, και τώρα πού έφθασες; 
Σκοτώνεις πουλιά και σιγά σιγά θα φθάσης να σκοτώνης και ζώα». 
Πράγματι, αν συνέχιζα έτσι, θα προχωρούσα στο κυνήγι ζώων και μετά θα τα έγδερνα κιόλας.

Από μία ευαισθησία σε τί κακότητα μπορεί να φθάση κανείς, αν δεν προσέξη και παρασυρθή από κακές παρέες! 
Ενώ, οι καλές συντροφιές πολύ βοηθούν. 
Ο Θεός γέμισε τους ανθρώπους με διάφορα χαρίσματα. 
Ο άνθρωπος, όπως βλέπει την διαστροφή των άλλων, έτσι μπορεί να δη και την αρετή τους και να την μιμιθή.

Από το βιβλίο «Οικογενειακή ζωή»
ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ
ΛΟΓΟΙ Δ’
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
«ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ»
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΣΤΗΡΙΞΤΕ ΜΑΣ ΠΑΤΩΝΤΑΣ LIKE "ΕΔΩ"